Jag köpte en Jazz-skiva …. är det sant?

Japp. Så var det dags. Det var över fem år sedan, förmodligen tio, jag senast köpte en Jazz-skiva. Ännu ett försök görs härmed för att försöka förstå mig på genren. Ärligt talat fattar jag ingenting av Jazz. Men efter att ha lyssnat på En Skiva Till Kaffet med Freddie Wadling och Esbjörn Svenssons Trio beslöt jag mig för att testa på en skiva med bara Esbjörn Svenssons Trio. Köpte Good Morning Susie. Första intrycket var positivt.

Vad gäller Freddie Wadling vill jag passa på att rekommendera er att lyssna på Fläskkvartetten, speciellt Featuring Freddie Wadling och Västerås Sinfonietta.

Leave a Reply

