Boktips: Carl-Johan Vallgren / Dokument rörande spelaren Rubashov

För ett tag sedan läste jag Den vidunderliga kärlekens historia (2002) av Carl-Johan Vallgren. Carl-Johan belöandes med Augustpriset för den boken, som jag rekommenderar dig att läsa. Till saken, när jag fyllde år sist fick jag en tidigare bok av Carl-Johan, Dokument rörande spelaren Rubashov. Jag började läsa den först för ett par dagar sedan. Även den lysande. Det är inte så ofta* man blir fast i en bok efter ett par rader. Jag fastnade direkt när jag började läsa (jag utnyttjar citaträtten):

Det var en gÃ¥ng… Nej, det hÃ¥ller inte… Det hände sig pÃ¥ den tiden dÃ¥… Herregud, vad menar du med “pÃ¥ den tiden dÃ¥”? Försök igen… För mycket länge sedan levde i… VadÃ¥ länge sedan

… läs den!!!

*) sist det hände var när jag började på Fladdermössens by av Dario Fo

Leave a Reply

