Carl-Johan Vallgren: VIlket lustigt sammanträffande

Bara ett par dagar efter det att jag skrev några rader om Carl-Johan
Vallgrens bok om Rubashov reste jag till Istanbul. PÃ¥ planet till
Istanbul läste jag boken ihärdigt då jag närmade mig slutet. Det var
inte så att jag ville att resan skulle vara längre eller att boken
skulle vara kortare, men jag ville få reda på hur det skulle gå för
stackaren i boken. Jag hann inte läsa färdigt boken utan hade ett
fåtal sidor kvar att läsa. Mitt huvud på väg från planet till bussen
var helt fyllt av Rubashov och hans öde. Väl i kön till passkontrollen
börjar jag inse att det är dags att bege mig in i verkligheten
igen. När jag står där i kön tycker jag mig se ett bekant ansikte
alldeles framför mig i kön. Efter att ha funderat lite kopplade
jag. Jodå, det var Carl-Johan som stod där. Jag pratatde lite med
honom och påpekade det lustiga i situationen.

Efter nÃ¥gra timmar sÃ¥g jag Carl-Johan och bla P O Enqvist i lobbyn pÃ¥ ‘vÃ¥rt’
hotell.

NÃ¥väl, än viktigare. Läs boken!!!! ……. och kanske se Carl-Johan spela live
(musiker) i November – December.

Leave a Reply

