8 datorer / 3 kvm, men ingen null modem-kabel

Satte just ett par datorer till i grovköket.Allt som allt är där 8 stycken datorer just nu (nej, alla är inte igång) på 3 kvadratmeter. Förresten, datorerna är små klena så det är inte värt att göra inbrott.

Nåväl, jag skall till att testa dem lite (man vill ju gärna leka lite) genom att koppla in dem på en central dator via serie-kabel (och minicom). Helt plötsligt märker jag att jag saknar null modem-kablar. Helt kasst. Var tusan har jag lagt hela den härvan med kablar någonstans?

Nåväl, ganska bra egentligen. Jag lägger mig och läser Gastonboxen i stället.

2 responses to “8 datorer / 3 kvm, men ingen null modem-kabel

Leave a Reply

